Šta znači "higijena spavanja"?

Ovo je termin koji se koristi da označi dobre navike vezane za spavanje. Istraživanja u ovoj oblasti pokazala su da postoji niz smernica i navika, koje značajno poboljšavaju spavanje i rešavaju probleme sa spavanjem, ukoliko ih se pridržavate.

Postoje mnogi lekovi koji su namenjeni za rešavanje problema sa nesanicom, ali su kratkotrajno efikasni. S druge strane, upotreba tableta za spavanje može stvoriti zavisnost ili narušti zdrav san na duže vreme.

Međutim, za sve probleme u vezi sa nesanicom, predlažemo vam da razgovarate sa svojim lekarom, i da se pridržavate sledećih uputstava, kako bismo vam pomogli u prevenciji i u rešavanju problema.

Saveti za dobar san

  • Navika je ustati i leći u krevet u isto vreme. Jedan od najboljih načina da se pripremite telo za spavanje je da odete u krevet u isto vreme svako veče, uključujući i vikende. Ovaj ritam učiniće da se osećate dobro, a vaše telo biće prirodno programirano kada treba zaspati i probuditi se.
  • Spavajte samo kad vam se spava. Potrošeno vreme u krevetu kada vam se ne spava. samo vam narušava san.
  • Ustanite i pokušajte ponovo zaspati. Ako ne možete da zaspite 20 minuta nakon što ste otišli u krevet, ustanite i uradite nešto što vas smiruje dok ne osetite da vas hvata san. Zatim se vratite u krevet i pokušajte ponovo zaspati. Opustite se u krevetu u sedećem položaju sa uagašenim svetlom (svetlo daje signal mozgu da je vreme za buđenje), slušajte muziku koja opušta, meditirajte.Izbegavajte da radite neke zanimljive aktivnost, koje će dodatno stimulisati mozak da se probudi.
  • Izbegavajte kofein i nikotin.. Najbolje je da se izbegne konzumiranje kofeina (kafa, čaj, Coca Cola, čokolada ili pilule) ili nikotin (cigarete) najmanje 4 do 6 sati pre odlaska na spavanje Ove supstance deluju kao stimulansi i sprečavaju vas da utonete u san.
  • Izbegavajte alkohol. Najbolje je da se izbegne konzumiranje alkohola najmanje 4 do 6 sati pre spavanja. Mnogi ljudi veruju da alkohol opušta i pomaže vam da spavate, ali istina je da san pod dejstvom alkohola nije kvalitet i da ćete se sutradan osećati loše.
  • Krevet služi za spavanje. Pokušajte da ne koristite krevet za bilo šta drugo osim za spavanje i sex. Na taj način, vaše telo će povezati krevet samo ovim aktivnostima.Ako koristite krevet kao mesto gde gledate TV, mesto gde se jedete, čitate, radite na laptopu, plaćate račune i radite druge stvari, vaše telo neće naučiti kada je vreme za spavanje.
  • Bez popodnevnog dremanja. Najbolje je da se izbegne popodnevno dremanje, jer ćete sigurno biti umorni i pospani kada noću dođe vreme za spavanje. Ako i dalje ne možete bez popodnevne dremke, pokušajte da traje manje od jednog sata.
  • Rituali pre odlaska u krevet. Korisno je da imate svoje rituale koji će podsećati vaše telo da je vreme za spavanje, neki ljudi vežbaju istezanje, drugi rade vežbe za pravilno disanje 15 minuta pre spavanja ili jednostavno sede mirno sa šoljicom čaja (bez kofeina).
  • Topla kupka. Vruć tuš, jedan do dva sata pre spavanja može biti koristan i pomoći vam da zaspite lakše, jer povećava telesnu temperaturu i čini vas pospanim.
  • Ne gledaj na sat. Mnogi ljudi koji imaju problem sa nesanicom, imaju naviku da stalno gledaju na sat u toku noći. To može da vam pokvari san i da vas još više uznemiri. Često gledanje na sat može loše uticati, naročito ako okrećete svetlo da vidi te koliko je sati, a mogu te uznemirila, zbog čega misli kao što su: "O ne, kako je kasno i dalje ne spavam "ili" Vau koliko je rano, lako mogu da zaspim. "
  • Napravite dnevnik za spavanje. Zapišite svoje navike koje obično radite pre spavanja. Zatim, narednog dana zapišite kako ste spavali sinoć. U roku od mesec dana, imaćete jasnu sliku o tome šta konkretno remeti vaš san, pa takoćete moći nešto promeniti.
  • Vežbanje. Redovno vežbanje je odlično za kvalitetan san, ali pazite na prenaporne vežbe najmanje 4 sata pre spavanja.Jutarnje šetnje su odlične da započnete dan sveži.
  • Pravilna ishrana. Zdrava i uravnotežena ishrana koja se uzima u pravilnim intervalima omogućiti će vam da bolje spavate.Neki ljudi primetili su da ih prazan stomak pre spavanja čini uznemirenim, i za njih je u redu imati lagani obrok pre spavanja, ali se mora napomenuti da konzumiranje teških obroka pred spavanje takođe remeti san. Neke studije pokazuju da čaša mleka neposredno pre spavanja (mleko sadrži aminokiselinu koja deluje kao prirodni sastojak uspavljivanja) je odlično rešenje za miran san.
  • Izaberite pravo mesto. Veoma je važno da se vaš krevet i spavaća soba nalaze na mirnijoj strani vašeg doma. Spavanje u hladnijoj sobu je najbolje rešenje.Spustite roletne ili koristite masku za oči kako bi sprečili da vas probudi jutarnja svetlost pre nego što ste rešili da ustanete. Takođe, čepići za uši su odlični za sprečavanje spoljašnje buke.
  • Održavajte dnevnu rutinu. Ako ste prošlu noć loše spavali i sutradan se osećate umorno i mrzovoljno, ne smete odustati od planiranih aktivnosti, jer to može narušiti vaš bioritam i izazvati dugoročnu nesanicu

8 Znakova koji ukazuju da je vreme za novi dušek

Za većinu proizvoda koje koristimo u životu, lako možemo odrediti kada više ne obavljaju svoju funkciju ili pokazuje znake habanja. Tada je pravo vreme da ih zamenite.

Ali kada su u pitanju dušeci, znaci da je vreme da ih zamenimo i nisu uvek tako očigledne. Često se dešava da dušeci gube svoje suštinske karakteristike koji pružaju adekvatnu podršku i udobnost, a niste ni svesni toga do trenutka kada počnete da osetite posledice.

Pošto zdrav san ima veliki značaj za našu sposobnost da normalno funkcionišemo tokom dana i generalno u životu, dajemo vam nekoliko znakova koji jasno ukazuju na to da je vreme da investirate u novi dušek:

Budite se umorni, ukočeni, sa bolom u vratu ili donjem delu leđa

Tokom godina i najbolji dušeci počinju da gube svoje performanse, što dovodi do nepravilne podrške kičme i bola po celom telu i to zbog neprirodnog položaja tela tokom noći.

Lakše zaspite u dnevnoj sobi, u hotelu ili u krevetu nekog člana Vaše porodice

Da li je uzrok Vaše nesanice stari dušek ili neki drugi problem, najlakše je oceniti ako prespavate nekoliko noći na drugom dušeku. Ako je kvalitet sna bolji, to znači da je vreme za novi dušek.

Nemirno spavate, često se budite tokom noći i bezbroj puta se okrećete u krevetu da bi pronašli odgovarajući položaj

Čak i ako ste sigurni da imate novi i kvalitetni dušek, a vi se i dalje okrećete, proverite da li je model koji ste odabrali odgovarajući za vaše potrebe. Danaćnje kompanije, koristeći najsavremenije tehnologije, proizvodi dušeke sa različitim karakteristikama i performansama, kako bi bili savršeni za vaše posebne telesne karakteristike i potrebe, i normalno preferirju komfor.

Dušek pokazuje vidljive znake habanja (deformiše se, ima udubljenja ili grudvice na jezgru).

Ovo je jedan od najvidljivijih znakova da je vreme za novi dušek. Ako je dušek izgubio svoj oblik, to može pre ili kasnije da našteti Vašem zdravlju.

Ako tokom noći osećate pokrete vašeg partnera na Vašoj strani kreveta

Nova generacija dušeka ima tehnologiju koja balansirano raspoređuje težinu po celoj površini, tako da se kretanje na jednoj strani kreveta ne oseća na drugoj polovini.

Stariji od 7 godina

Koliko će dušek da traje zavisi od njegove garancije, ali i drugih faktora, kao što su frekvencija korišćenja, načinu održavanja, težini koju zadržava i tako dalje. U proseku, preporučuje se zamena dušeka svakih 7 do 10 godina, u zavisnosti od modela.

Dušek škripi ili popušta Vaše telesne težine bez da se pritom vrati u svoj prvobitni oblik u određeno vreme.

Ako dušek ispušta zvuke dok spavate, jasno je da je njegova unutrašnjost stara iako se to ne može videti na prvi pogled.

Nekada se desi da se probudite sa osipom zbog alergije koja nema logično objašnjenje.

Dušeci prikupljaju prašinu, polen, životinjske dlake, perut, bakterije i grine. Kako se nivo alergije povećava, tako postoji rizik od pojave alergija, kijanja pa čak i astme.

Kako odabrati pravi dušek

Spavanje i zdrav san su izuzetno važni u našim životima, oni predstavljaju prirodan način i potrebu za regeneracijom i odmorom našeg tela.

Kvalitetan san u velikoj meri zavisi od izbora dušeka i platforme na koju je postavljen.

Izbor kvalitetnog dušeka će obezbediti transparentnost u Vašem krevetu i pravilnom rasporedu zbog težine tela, savršene anatomske pozicije i opuštanje mišića tokom sna.

Obavezno pre kupovine testirajte Vaš novi dušek. Lezite na leđa i ostanite nekoliko minuta u istom položaju, a zatim se okrenite bočno ili na stomak.

Ako osećate da se dušek brzo prilagođava položaju Vašeg tela, bez obzira na položaj, pritom da ne osetite pritisak na zglobove tela pronašli ste pravi dušek. Dušek ne sme da vibrira po celoj površini kada se pomerate u krevetu ili sedite na njemu.

Poželjno je da dušek bude 20 cm duži od visine i 90 ili 10 cm od širine standardnog dušeka. Ako ste veći od prosečnog čoveka ili krupniji izaberite veću nestandardnu dimenziju.

Kada birate dušek, treba uzeti u obzir i ploče koje će biti postavljene.

Ako je podloga ispod dušeka tvrda, kupitite mekši dušek i obrnuto. Podloga u obliku letvica je najbolje rešenje jer omogućava propuštanje vazduha i produžavaju vek dušeku.

  • Ukoli ste krupniji izaberete veći ili teži i čvršći dušek koji uspešno može da podnosi vašu težinu.
  • Mršaviji ljudi bi trebali da odaberu dušek koji je mekan i udoban - pritisak na kukovima i ramenima koji mogu nastati kada ležite na tvrdom dušeku neće nestati tokom vremena. Isto važi i za ljude koji pate od loše cirkulacije: ukoliko spavaju na tvrdom dušeku, to će biti bolno za njih, tako da treba izabrati kvalitetan dušek.
  • Za osobe u starijoj dobi udobnost je neprikosnoven imperativ pri odabiru dušeka.
  • Ako se odlučite za dečiji dušek, visok kvalitet dušeka memorijske pene je odgovarajući izbor.
  • Prilikom odabira dušeka za bračni krevet, oba partnera moraju biti zadovoljna dušekom - dušeci pojedinih kompanija proizvode dušeke sa dva jezgra, koja poseduju tvrdu i meku stranu koja je savršeno prilagođena potrebama partnera.

Ako se izaberu dovoljno kvalitetni dušeci koji imaju dva jezgra u navlaci, oba jezgra će jednako dobro stajati zajedno i neće stvoriti udubljenje u sredini.

Testirajte dušeke u našem salonu za zdrav san

Kada je reč o investicijama, kao što je dušek ili nešto što se kupuje jednom i koristi se narednih 10-15 godina, naš tim iz Magniflex-a insistira da isprobate svaki tip dušeka sve dok se ne odlučite koji je pravi za vas.

Kada stignete, ne žurite" i dajte šansu" svakom modelu dušeka nekoliko minuta.

Ne stidite se da testirate dušeke, tako što ćete ih dodirnuti ili sedeti na ivici.

Slobodno legnite i opustite se u opuštenoj atmosferi. Ako kupite dušek bračnih dimenzija izrađen po Dual Core tehnologiji pruža vam se mogućnost da obezbedite sebi odgovarajući nivo komfora.

Naravno, tu će uvek biti naš mlad, energičan tim koji će odgovoriti na svako pitanje, pružiti najbolje savete i pomoći vam da odaberete pravi model za vas.

Očekujemo Vas!

ZAPAMTITE!
Svi dušeci u Magniflexu će pružiti potrebnu ortopedsku i anatomsku podršku, bez obzira na tvrdoću ili mekoću dušeka. Nivo udobnosti je individualna stvar i stvar ukusa.