Kupovina kvalitetnog dušeka je investicija u pravom smislu te reči i zato je važno da budete sigurni da će Vaš novi dušek obavljati funkciju dug vremenski period. Dužina garancije koju daju prodavci i proizvođači, kao i njeni detalji – uslovi važenja i obim pokrivenosti uslovljeni su i kvalitetom samog dušeka.
Dušeci za krevet od vrhunskih materijala napravljeni su sa idejom da Vam pruže udobnost i zdrav neprekidan san tokom noći, ali i da ostanu na vrhuncu svojih performansi tokom višegodišnje upotrebe. Zbog toga njihovom kupovinom dobijate garanciju na deset godina i duže – tokom celokupnog vremena korišćenja.
Garancija je jedna od najvažnijih stavki prilikom kupovine skupljih stvari poput dušeka – čak 91% kupaca navodi postojanje garancije kao važan faktor pri donošenju odluke o kupovini. Zato je važno da dušek koji kupujete ne samo dolazi sa garancijom, već i znati šta ta garancija podrazumeva.
Dužina trajanja garancije je najuočljiviji element sigurnosti u kvalitet dušeka, ali ona istovremeno govori i o pristupu samog proizvođača i prodavca – odnosu prema potrošačima. Oni kojima je prodaja u prvom planu obično se drže zakonski propisanog roka od dve godine (o saobraznosti proizvoda) i njihov prioritet nije briga o zdravlju i građenje veze sa potrošačima.
Sa druge strane, proizvođači koji su usmereni na brigu o kupcu i žele da im obezbede najbolje moguće iskustvo sa svojim proizvodom, ulažu značajno vreme u razvoj tehnologija i materijala za proizvodnju, ali i testiranje proizvoda, iz čega proizilazi ne samo kvalitetniji proizvod, već i duža garancija.
Zakonom o zaštiti potrošača je uređeno da minimalni period saobraznosti robe mora biti bar dve godine, čime Vam prodavac garantuje da u roku od dve godine od preuzimanja robe na njoj neće biti nedostatka saobraznosti.
Zbog toga se te dve godine (koje je prodavac u zakonskoj obavezi da garantuje) zapravo ne podrazumevaju pod garancijom, a garancija u pravom smislu te reči, pravno i suštinski se mora odnositi na period duži od dve godine tokom kojeg je moguće izvršiti popravku ili zamenu proizvoda bez finansijske nadoknade od strane kupca, kao i naknadu štete.
Neispunjavanje ovih obaveza od strane prodavca dovodi do raskida ugovora o kupovini ili sniženja cene i naknade štete.
Proizvođači definišu garantni rok na osnovu sprovedenih testiranja svojih proizvoda, pa kratki garantni rokovi najjasnije govore o sigurnosti proizvođača u sopstveni kvalitet. Imajući u vidu da je prosečni vek trajanja dušeka između sedam i deset godina, pouzdani proizvođači i prodavci, sigurni u sopstveni kvalitet, uvek će garantovati za svoj proizvod bar u periodu tokom kojeg ćete dušek koristiti.
Svakako, u zavisnosti od korišćenih materijala i specifičnosti načina proizvodnje, kao i načina održavanja i upotrebe, dušek možete koristiti i duži vremenski period ukoliko dušek nije izgubio osnovna fizička i funkcionalna svojstva.
Stoga se za izuzetno kvalitetne materijale i dušeke namenjene specifičnim grupama (profesionalni sportisti, zdravstveni problemi, antialergijska svojstva) mogu ponuditi i garancije duže od deset godina, naročito kada su u pitanju dušeci za krevet od memorijske pene velike gustine.
Proizvođači dušeka najčešće daju garancije na jezgro – memorijsku penu, lateks ili opruge. Razlog tome je što je „ispravnost“ dušeka, tj. pravilna podrška telu tokom spavanja i udobnost, direktno zavisna upravo od stanja u kojem se nalazi jezgro.
Ono je centralni deo svakog dušeka i baza koja utiče na nivo tvrdoće, tj. mekoće, fleksibilnost i vek trajanja dušeka. Ovo zapravo znači da garancija ne obuhvata spoljašnje materijale, kao ni osnovu za krevet.
Svakako, kupovinom dušeka bez osnove za krevet garancija se podrazumeva samo za dušek, dok dodatni elementi poput zaštitnih i drugih navlaka nisu uključeni.
Garancija zapravo predstavlja izjavu i obavezu proizvođača i/ili prodavca da će jezgro dušeka ostati u stanju kao na dan kupovine tokom celog garantnog roka. Zbog toga se kao garancija ne može računati probni period korišćenja tokom kojeg možete vratiti proizvod ukoliko niste zadovoljni.
Svaka garancija na kupljeni dušek dolazi sa unapred definisanim uslovima važenja koji su u najvećem broju slučajeva određeni načinom upotrebe i održavanja, a za validnost garancije očekuje se pridržavanje ovih preporuka od strane kupca.
Štaviše, garancije dušeka su i formulisane tako da kupcima jasno naglašavaju važenje garancije samo u slučaju da je proizvod korišćen u skladu sa datim preporukama.
Shodno tome, garancija dušeka neće važiti ukoliko proizvođač/prodavac ustanovi da je njime rukovano, tj. da je korišćen na nepravilan i neodgovarajući način.
To uključuje i poštovanje preporučene težine osoba koje spavaju na dušeku i redovno i pravilno održavanje u smislu preporuka za povremeno okretanje i čišćenje dušeka.
Zato u uslovima poput preopterećenosti dušeka, njegovog držanja u vlažnoj prostoriji, pojave fleka od buđi i drugih fizičkih i funkcionalnih oštećenja prouzrokovanih od strane kupca, garancija neće važiti.
Takođe još jednom treba imati u vidu da se garancija odnosi na jezgro. Požutelost površinskog materijala dušeka koja dolazi vremenom nije u vezi sa svojstvima samog jezgra, pa nije osnov za reklamaciju.
Garancijom dušeka pokrivene su moguće greške, tj. manjkavosti u materijalu jezgra, pa ona isključuje i smanjenje tvrdoće dušeka za 15% koja se ne smatra farbričkom greškom, već normalnom pojavom do koje dolazi prilikom upotrebe.
Kako biste bili sigurni u sve faktore garancije, kao i one koji utiču na njeno važenje, obratite se svom prodavcu.
Stručno osoblje Magniflex salona spremno je da Vam ponudi sve neophodne informacije za donošenje prave odluke.
Posetite Magniflex salon u Beogradu!